zondag 14 februari 2021

Sneeuw verven

Sneeuw ligt er genoeg.
Op Instagram zag ik iemand met sneeuw verven. Zij gebruikte er poederverf voor. Dat had ik niet, maar wel veel restjes zijdeverf.

Een plastic emmer gepakt.
Onderin een plastic fruitbakje, daar bovenop sneeuw, dan een opgevouwen oud wit laken en daar weer een heleboel sneeuw op.
Op die sneeuw heb ik de zijdeverf gesprenkeld en wel de volgende kleuren: karminrot, aubergine, azur, turkis, brillantrose en perlsilber-grun.

De emmer heb ik weggezet in de schuur.
En dan wachten wat het gaat doen. Heel spannend.

Helaas geen foto van gemaakt.


Deze foto is van de volgende dag.



Dit zijn close-up foto`s gemaakt van diezelfde emmer.


Na nog een dag wachten....


Een klein restje sneeuw over zonder verf.
De sneeuw is gesmolten en zit met de rest verf onder in de emmer.
Daarom heb ik dat plastic bakje onder in de emmer geplaatst, 
zodat het laken niet in dat verfwater komt te liggen.


Het laken buiten opgehangen zonder uit te spoelen.
Door de vorst was het laken na één dag droog,
maar een stuk lichter. van kleur


De zijdeverf kon je fixeren door te strijken en dat heb ik ook gedaan.
Zie hier het resultaat.


Een heel leuk experiment.

 

1 opmerking: