zaterdag 6 maart 2021

Verven van drie verschillende draden

Geïnspireerd door een filmpje van Draadkracht op Instagram.


Ik heb drie verschillende garens en ook verschillende diktes bij elkaar gezocht, nl.
vissersgaren ( beige), haakkatoen nr. 10 (wit) en heel dun haakgaren (ook wit)

Met deze garens heb ik een baan recht gebreid. Ik ben begonnen met 20 steken
en ongeveer 70 cm lang.
Deze strook daarna harmonicasgewijs opgevouwen en aan de ene kant met een elastiekje gewonden.
De andere kant geknoopt.
Dit alles heb ik 30 minuten in koudwater verfbad gedompeld.

Daarna goed uitgespoeld tot het niet meer af gaf.
Het breiwerk laten drogen. 


Zie hier het resultaat.


Daarna uitgehaald en opgewonden tot drie bollen




En wat ik er mee ga doen......................

dat weet ik op dit moment nog niet.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten