woensdag 17 februari 2016

Stekenrol tunisch haken

Een van de dames van Vrouwen van Nu wilde graag het tunisch haken weer oppakken.
Daarom ben ik begonnen met het maken van een proeflapje annex stekenrol.

Een tunische haaknaald opgezocht en bolletjes katoen bij elkaar gezocht.
Ik ben begonnen met een ketting van 22 lossen met daarop de tunische haaksteek.
Zie foto.


Van elke steek heb ik 10 toer gehaakt.
Steeds afgewisseld met één effen rij
 Tien toer met twee kleuren haken
 En dan weer een effen rij.
En dan weer een nieuwe steek.


Gekruiste steek boven elkaar.


Gekruiste steek versprongen.


Werken met kleur.


Kleurpatronen in tunisch haken geven ook een mooi resultaat.

De stekenlap is nog lang niet af.

Ik ga nog van alles uitproberen.
En hou jullie op de hoogte hiervan.


Bij elk patroon ben ik uitgegaan van dezelfde hoeveelheid steken.
Sommige patronen kruipen in elkaar, andere weer niet.
Waar een stekenlap al niet goed voor is.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten