dinsdag 22 maart 2022

Schilderen met naald en draad

Een nieuwe uitdaging. 

En soms valt alles samen. 
Op Instagram veel mooie plaatjes gezien van schilderen met draad en naald.
Dat zou ik ook wel eens willen proberen.

 En zo ontstond langzamerhand het idee om dit te gebruiken als cadeau voor het vijfjarig jubileum van de herenmodezaak van onze zoon.

Ik heb Henk gevraagd om een mooie foto te maken van het monumentale pand
 en
 toen kon het experiment beginnen.


Het vooraanzicht van de winkel heb ik eerst op een a4tje getekend en daarna met textielcarbon 
op een oud stuk linnen overgetrokken.


Toen heb ik de dozen met dmc garens gepakt om de juiste kleuren te zoeken.
Vooral de muur vond ik lastig om daar de goede kleur bij te zoeken.
Ik ben de contourlijnen met zwart dmc geborduurd.
 Zo blijft het silhouet zichtbaar en wordt het door veelvuldig in de handen hebben de lijnen niet vervaagd.
Later heb ik daar een heleboel weer van uitgehaald.
Ik vond het contrast te groot.

En ik heb veel uitgehaald omdat ik toch niet tevreden was.


Deze keer heb ik ook voor het eerst in een grote borduurring met klem gewerkt.
Dit is mij heel goed bevallen, want dan heb je beide handen vrij.
Eén om de naald in te steken, de andere om de de naald aan de onderkant aan te pakken.


Wel had ik mijn linnen lap te klein. Verkeerde zuinigheid😏
Daarom heb ik aan alle kanten een strook katoen genaaid.


Je ziet hierboven heel mooi mijn manier van werken. 
Niet eerst een gedeelte afmaken,
 maar op verschillende plaatsen met verschillende kleuren, steken en naalden bezig zijn.
Wel altijd de naald en draad aan de voorkant houden.



Uiteindelijk het werk gestreken, opgespannen en voorzien van een lijstje (spijkerstof)

Het cadeau voor het vijfjarig jubileum van Neighbourhood Arnhem was op tijd af 
en
 werd zeer gewaardeerd.

Dus mijn experiment is dubbeldik gelukt.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten