zaterdag 11 november 2023

Bijzonder



Heel bijzonder.
Een paar weken terug kreeg ik een telefoontje van Herman Wullink met de vraag of ik langs wilde komen.
 Hij was de kasten aan het opruimen en kwam heel veel handwerkspulletjes tegen van Riek, zijn overleden vrouw en vond het zonde om alles naar de kringloop te brengen.

Riek was een in hart en nieren handwerkster en heeft heel veel mooie werkstukken gemaakt..



43 jaar geleden heeft zij dit lapje bij mij gemaakt. Ik was net begonnen als voorwerkster van de Vrouwen van Nu. Toen heette dat nog Plattelands Vrouwen. En Riek was één van mijn eerste leerlingen. Mooie herinneringen komen boven.
In zes lessen werden verschillende borduurtechnieken en afwerkingen geleerd. Allemaal in één lapje gestopt.
Zelf heb ik dit lapje niet bewaard, maar zie hier.


Daarnaast heeft ze ook kant en klare pakketten gemaakt


Zo fijn en zo netjes.




Vierkantjes maken met verschillende technieken. De tijd al ver vooruit.


Natuurlijk ben ik blij met de boeken en klappers, maar ze had ook oog voor het oude handwerk.

Zo mooi en dat mocht ik ook mee.
Alles heeft een plaatsje gekregen in mijn museumpje.



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten