maandag 29 augustus 2022

Van een oud jasje een bodywarmer maken



Het is alweer een hele tijd geleden dat ik iets op het blog geplaatst heb. Door die tropische hittegolf kon ik er mij niet toe zetten.

Vrij werk, zonder patroon, dat vind ik het allerleukste om te doen.
Als basis heb ik een blauw colbertje gebruikt,  één die ik niet meer draag.
Ik ben begonnen met een stukje patchwork breien ( onderaan op het rechterpand)
Afgewisseld met stukjes haak- en breiwerk. 
De onderdelen aan elkaar gehaakt of  gestikt. Alles nog los van het jasje.

De kleuren blauw zijn allemaal restkleuren. Ik heb niets gekocht.
Restjes opmaken


Ik heb pand voor pand gebreid en gehaakt.

 

Hier zie je het achterpand. Ook hier begonnen met een patchwork strook


De panden aan elkaar gezet en vast genaaid op het jasje. Mouwen zitten er nog steeds in.


Aan het stiksel de kraag gebreid. Om het mooi aansluitend te krijgen heb ik de steken met een haaknaald opgenomen en op de rondbreinaald gezet.


Ditzelfde heb ik ook bij de beide voorpanden gedaan


Mouwen eraf geknipt en de armsgaten afgewerkt.

Knopen gezocht uit mijn voorraad en lusjes gehaakt.

Laat de winter maar komen.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten