woensdag 8 juli 2020

Een pronkrol ophalen in Arnhem


Naar aanleiding van de oproep bij Gelderland helpt kreeg ik eind december een tweede mail van "Gelderland helpt" dat zich nog een mevrouw gemeld  had.

Midden februari hebben we afgesproken dat ik de pronkrol zou ophalen.
Door allerlei omstandigheden laat ik jullie daar nu pas deelgenoot van maken.
De rol is in drie stukken verdeeld en heeft ooit aan elkaar gezeten.


 Marietje Mescher heeft deze rol gemaakt.
Zij is geboren in 1908


En heeft er als meisje van tien jaar aan gewerkt.
Marietje zat toen op de lagere school ( 1918 )


Een close-up van de rol
afgeleide van het rode schoollapje


Doorrijgen en stoppen
ook een oefenonderdeel van de pronkrol.

De dochter van Marietje Mescher, mevrouw Benschop, heeft deze pronkrol aan mij geschonken. Iets waar ik heel dankbaar voor ben.

Een prachtig geheel, dat een bijzonder plekje in mijn museum krijgt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten