dinsdag 6 maart 2018

Nieuwe aanwinsten

Het is al weer een poosje geleden dat ik iets heb laten zien op mijn blog van mijn nieuwste
 aanwinsten.


Op de foto hierboven zie je o.a. een breitas, een quimphnaald, een wolsnijder
en koperen sjablonen voor het maken van monogrammen.
Dit alles kreeg ik van mevr. Abbing.

En die middag kreeg het handwerkcafé ook nog bezoek van een man,
de zoon van mevrouw Pampiermole
Hij kwam alleen iets afgeven.


Een wolwinder
Een wolwinder wordt gebruikt om strengen garen, zonder dat ze in de knoop raken, 
tot een bol te draaien.
De meesten kunnen zich nog wel herinneren dat ze in hun kinderjaren met de armen breed
moesten zitten, zodat moeder of oma de streng tot een bol wol kon oprollen.

Zelf was ik die middag niet aanwezig, want ik had een kaderdag van de Vrouwen van Nu te Dieren, en ook daar kreeg ik een leuke verrassing.


Verschillende proeflapjes, stopwol en knopspelden.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten